05.02.2009

Vremea este aproape

"Prezentam spre analiza o varianta de interpretare a textului din Daniel 9, despre "70 de saptamani".
Textul din Daniel
Daniel 9:24, este o profetie care ofera in mod explicit intervale de timp pentru venirile Domnului Isus, in raport cu istoria Ierusalimului.
Textul este esential, deoarece Domnul Isus se refera la el cand ucenicii il intreaba despre viitor.
Aceasta lucrare sugereaza un nou mod de interpretare, cu implicatii pentru ultimile intervale.
Profetia defineste un timp total de 70 de saptamani, sau "septanti", impartit in trei intervale:
-un interval de 62 de saptamani
-un interval de 7 saptamani
-un interval de o saptamana

O saptamana, sau un septant, inseamna 7 ani, intre anii sabatici.
Textul din Daniel este urmatorul:
Daniel 9:25,26,27:
9:24: "saptezeci de saptamani au fost hotarate asupra poporului tau si asupra cetatii tale celei sfinte, pana la incetarea faradelegilor, pana la ispasirea pacatelor, pana la ispasirea nelegiuirii, pana la aducerea neprihanirii vesnice, pana la pecetluirea vedeniei si proorociei, si pana la ungerea Sfantului Sfintilor".
9:24:"Sa stii dar si sa intelegi, ca de la darea poruncii pentru zidirea din nou a Ierusalimului, pana la Unsul[ Mesia], la Carmuitorul, vor trece sapte saptamani; apoi timp de sasezeci si doua de saptamani , pietele si gropile vor fi zidite din nou, si anume in vremuri de stramtorare."
9:26: "dupa aceste sasezeci si doua de saptamani, unsul va fi starpit, si nu va avea nimic. Poporul unui domn care va veni, va nimici cetatea si sfantul locas , si sfarsitul lui va veni ca printr-un potop; este hotarat ca razboiul va tinea pana sfarsit si impreuna cu el si pustiirile.
9:27:"El va face un legamant trainic cu multi, timp de o saptamana, dar la jumatatea saptamanii va face sa inceteze jertfa si darul de mancare, si pe aripa uraciunilor idolesti va veni unul care pustieste , pana va cadea asupra celui pustiit prapadul hotarat".
Au fost diferite interpretari ale acestui text,de-a lungul istoriei omenirii.
Majoritatea sunt de acord ca textul se refera la prima venire a Domnului Isus, ca Miel si la ultima venire, ca Rege.
-saizeci si doua de saptamani sunt de la prima decizie de reconstruire a Ierusalimului pana la nasterea Domnului Isus.
-o saptamana este necazul cel mare, dupa care urmeaza venirea Domnului Isus ca Rege.
Dar mai este o a doua reconstructie a Ierusalimului, cea din 1967.Iar Domnul vine de trei ori: ca Miel, ca Mire si ca Rege.Venirea ca Mire nu a fost definita , dar este un eveniment important, amintit in 1 Tesaloniceni 4:16,17:
"Caci insusi Domnul, cu un strigat , cu glasul unui arhanghel si cu trambita lui Dumnezeu, se va pogori din cer, si intai vor invia cei morti in Hristos. Apoi, noi, cei vii, care vom fi ramas, vom fi rapiti toti impreuna cu ei, in nori, ca sa intampinam pe Domnul in vazduh; si astfel vom fi totdeauna cu Domnul".
Domnul "se va pogori din cer"; chiar daca noi il intampinam in vazduh , El vine de departe pana la noi.
E de inteles ca 62 saptamani inseamna 62 x7==434 ani.
La acestia se adauga insa si 8 ani de jubileu, caci asa se numea in vechime "anul de iertare".
Evreii trebuiau sa serbeze un astfel de an jubileu, dupa 7 ani sabatici, deci dupa 49 de ani.
Asta inseamna ca la cei 434 de ani, se adauga inca 8, anii de jubileu.
62 x7+8 jubilee= 442 ani.
De la reconstructia de pe vremea lui Neemia, din anul 445i.H, pana la anul 4 i. H inclusiv, deci pana la nasterea Domnului Isus,sunt exact 442 de ani, sau 62 de saptamani.
Ceasul "sabatic" porneste in acelasi an cand se da decizia de construire a Ierusalimului.
Anii sabatici sunt porniti din nou dupa robia babiloniana in 445 I.H., cand poporul promite [Neemia 10:31]:
"sa lasam nelucrat pamantul in al saptelea an si sa nu cerem plata niciunei datorii".
Pana in acest an, evreii nu au tinut anii sabatici; vedem ca au fost robi in Babilon pentru ca tara sa se odihneasca pentru anii de odihna nerespectati.[2 Cronici36:21].Exista insa doua reconstructii.
In Neemia 9:26 este scris ca printul care va veni "va distruge orasul", dar timpul total de 70 saptamani nu s-a terminat. Prin urmare, un al doilea eveniment de reconstructie trebuie sa aiba loc.
Aceasta reconstructie pare a fi cea din 1967, dupa proclamarea statului Israel.
Atunci, orasul Ierusalim s-a reconstruit .
Poate ca decizia de reconstruire a orasului Ierusalim, pentru a doua oara, a restartat din nou "ceasul" profetical orasului, caci venirile lui Mesia, asa cum s-a aratat, au fost vis-avis de istoria acestui oras, de reconstruirea lui.
In cazul acesta, mai raman 7 saptamani de la aceasta decizie de reconstructie, din 1967, pana la a doua venire a Domnului Isus ca Mire.
Nu-mi plac cifrele si consider ca dragostea pentru Mantuitorul e cea care trebuie sa ne faca sa-l asteptam cu drag, nu frica aceasta, ca vine ziua revenirii Sale curand, "ca un hot noaptea"..
De aceea, socoteala o puteti face siguri:
1967+ 49 ani[sapte saptamani]=2016.
Urmeaza o observatie interesanta care pare ca sustine demarcarea celor trei intervale[din cele 70 de saptamani], prin trei veniri ale Domnului.

Se pare ca exista o puternica corelatie intre cele trei intervale de la Daniel si trei sarbatori amintite in Deuteronom 16, care sunt:
a. Pastele
Deut. 16:1: "Pazeste luna spicelor, si praznuieste sarbatoarea Pastelor in cinstea Domnului, Dumnezeului tau; caci in luna spicelor te-a scos Domnul, Dumnezeul tau din Egipt, noaptea".
b.Sarbatoarea saptamanilor
Deut. 16:9; "sa numeri sapte saptamani ; de cand vei incepe seceratul graului, aduci daruri de buna voie, dupa binecuvantarea pe care ti-o va da Domnul Dumnezeul Tau".
Deut. 16:11: "Sa te bucuri inaintea Domnului, Dumnezeului tau,in locul pe care-l va alege Domnul, Dumnezeul tau , ca sa locuiasca numele Lui acolo, tu, fiul tau si fiica ta, robul tau si roaba ta, levitul care va fi in cetatile tale si strainul, orfanul si vaduva care vor locui in mijlocul tau."
c.Sarbatoarea Corturilor
Deut. 16:9 "sa numeri sapte saptamani; de cand vei incepe seceratul graului , sa incepi sa numeri sapte saptamani. Apoi sa praznuiesti sarbatoarea saptamanilor, si sa aduci daruri..."
Cele trei mari sarbatori , ar putea foarte bine sa reflecte cele trei veniri ale lui Mesia.
a. Pastele, se refera cu siguranta la venirea Lui ca Miel.
b. Sarbatoarea saptamanilor are loc dupa sapte saptamani de cand incepe seceratul In Numeri 28:26, aceasta sarbatoare a saptamanilor e numita "ziua celor dintai roade".
c. Sarbatoarea Corturilor are loc" dupa ce iti vei strange roduriledin arie si din teasc". Dureaza 7 zile, sau o saptamana de zile. Aceasta se refera la venirea Domnuluica Rege, dupa multi comentatori.
Cum prima sarbatoare se refera la venirea lui Mesia ca Miel si ultima sarbatoare la venirea lui ca Rege, am putea gandi ca Sarbatoarea saptamanilor din jijloc se refera la alta venire a Domnului, cea mentionata in 1 Tesaloniceni 4, venirea Lui ca Mire, pentru "roadele dintai".
Aceasta ar corela cu iacov 1:18:
"El, de buna voia Lui, ne-a nascut prin Cuvantul adevarului, ca sa fim un fel de parga a fapturilor Lui".
Numerele date ca timpi pentru sarbatori indica o corelare si mai interesanta: 7 saptamani pana la sarbatoarea saptamanilor si o saptamana pana cand se termina toate intervalele , sunt aceleasi numere, 7 si 1, ca si in Daniel.
Aceasta corespondenta cu sarbatorile a fost adaugata doar ca o observatie suplimentara.

In concluzie, traim ultimele clipe dinaintea celei de-a doua veniri.
A venit vremea cand, asa cum a spus Daniel, "cunostinta va creste".
Iata ca s-au intamplat majoritatea evenimentelor amintite in proorocia lui Daniel.
Doresc ca acest studiu sa ne intareasca si mai mult nadejdea ca Mirele nostru trebuie sa soseasca din clipa in clipa, deci noi trebuie sa avem "candelele aprinse " si ulei in candele, pentru a-l intampina".

Sursa:eseuri-Vremea-este-aproape

Niciun comentariu: