26.04.2014

La Deva

CUVINTE ARGUMENTATE: LA DEVA

Bolile cardiace



Organizatia Mondiala a Sanatatii sustine ca incidenta bolilor cardiovasculare va scadea cu mai mult de jumatate daca:


  • ai o valoare redusa a tensiunii arteriale (sub 140/90 mmHg);
  • ai o greutate corporala normala;
  • renunti la fumat;
  • daca nivelul colesterolului total este in limite normale (sub 190 mg/dl);
  • alegi o alimentatie sanatoasa;
  • ai activitate fizica adecvata (minimum 30 de minute pe zi);
  • eviti stresul excesiv.


Nu uita de miscarea fizica zilnica!


Multe studii au dovedit ca practicarea unor activitati fizice diminueaza riscurile afectiunilor cardiovasculare. Un program regulat de exercitii iti mentine corpul sanatos. Un organism antrenat zilnic rezista in fata bolilor mult mai bine decat unul neantrenat.

De exemplu, exercitiile aerobice inglobeaza activitati fizice - precum plimbarile, joggingul, biciclismul, inotul etc. - in urma carora inima isi mentine sanatatea pentru o perioada indelungata de timp. Desigur, nu uita sa vorbesti cu medicul inainte de a incepe serie exercitiilor de rutina.

"Ne putem ajuta inima sa fie sanatoasa facand miscare in fiecare zi, renuntand la un stil de viata sedentar.Incercarile pe care le facem pentru a evita sedentarismul pot deveni chiar o placere. Nu este neaparat nevoie sa mergem la aerobic, sa alergam kilometri prin parc sau sa ridicam greutati. Este suficient ca in fiecare zi sa iesim la o plimbare de 20 – 30 minute, poate sa mergem pe jos de la serviciu inspre casa pentru a ne relaxa sau sa alegem scarile in locul liftului", ne sfatuieste Conferentiar dr. Ioan Coman.


Sfatul specialistului

Conferentiar dr. Ioan Coman, Societatea Romana de Cardiologie

"Zi de zi ne putem ajuta inima, respectand cateva principii simple: alimentatie echilibrata cu un consum redus de sare si grasimi de origine animala, miscare, evitarea factorilor de risc precum fumatul si consumul excesiv de alcool. Alimentatia echilibrata cu un consum redus de grasimi saturate de origine animala este primul pas catre o inima sanatoasa.  
 
Grasimi saturate de origine animala, asa numitele grasimi rele, se gasesc in carnea rosie, in produsele lactate grase precum unt, smantana, branza, in produse de patiserie, biscuiti. Consumate in exces acestea cresc nivelul colesterolului ceea ce duce la aparitia bolilor de inima. Doar 10% din totalul de grasimi pe care le consumam ar trebui sa fie grasimi saturate.

Grasimile bune, de origine vegetala, mono si polisaturate ajuta la mentinerea sanatatii inimii. Surse bune de grasimi nesaturate sunt peste slab, uleiurile vegetale, margarina tartinabila, alunele, fisticul, semintele. Aceste alimente sunt bogate in Omega 3 si Omega 6, acizi grasi esentiali care au rol insemnat in pastrarea sanatatii inimii".


Laptisorul de matca si mierea, esentiale in dulapul unui cardiac

Potrivit ghidului european de preventie a bolilor cardiovasculare, cardiacii trebuie sa evite: carnea grasa, grasimile, untul, zaharul rafinat, uleiul fabricat prin presare la cald, painea alba, sarea, piperul, ardeiul iute, ghimbirul, maghiranul sau curry.

Pentru bolile cardiace este necesara o alimentatie bogata in elemente nutritive ca: fibre, acizi grasi esentiali, vitamina K si magneziu, care sunt factori de protectie impotriva bolilor cardiace. Mai mult, cardiacii trebuie sa practice sport si extercitii de respiratii, care sunt factori protectie, dar si de prevenire a bolilor cardiace.

Alimentele recomandate pentru cardiaci sunt: uleiul presat la rece, samburii de caisa, soia, fasole, cerealele integrale, mere, piersici, catina, macese, lamaie, grepfrut, strugurii rosii, urzica, frunze de patrunjel, leustean si telina, usturoi, fenicul, chimen, rozmarin, scortisoara si peste (mai ales pestii de ocean care sunt bogati in acizi grasi omega 3).

Totodata, cardiacii au voie sa consume smantana sau lapte pasteurizat crude, deoarece acestea isi pierd valoarea nutritiva. Indicat este si consumul unui galbenus de oua, tot crud, deoarece contine lecitina care anihileaza colesterolul.

Un medicament natural care nu trebuie sa lipseasca din dulapul bolnavului de inima este laptisorul de matca. Acesta are puteri miraculoase, deorece pe langa faptul ca este un bun tonic cardiac, previne si astenia nervoasa, oboseala, hepatita sau ajuta in tratamentul pentru tuberculoza si ciroza. Un alt aliment miraculos este mierea. Acesta ajuta muschiul cardiac slabit, diminuand oboseala si durerile din regiunea inimii. Se recomanda o lingura de miere diluata in ceai de paducel sau talpa-gastei, cu 2 ore inainte de masa.

Tot in ghidul european de preventie a bolilor cardiovasculare au fost enumerate cele mai intalnite, dar si cele mai bune plante pentru ceaiuri, care ajuta, previn sau trateaza afectiunile cardiovasculare:

  • ceai de paducel, indicat pentru afectiuni de origine nervoasa, aritmii, angina pectorala, arterioscleroza, hipertensiune, tensiune oscilanta;
  • patlagina, are rol hipotensor, curatand sistemul circulator si ajuta afectiuni precum: ateroscleroza, hipercolesterolemie;
  • radacina si frunzele de papadie, sunt tonice circulatorii;
  • traista-ciobanului, regleaza tensiunea arteriala;
  • talpa-gastei, lupta impotriva durerilor si tahicardie;
  • vasc, se macereaza la rece o cantitata foarte mica deoarece in caz contrar devine toxic, ajuta in hipertensiune, ateroscleroza si tulburari circulatorii;
  • coacaz negru, este hipotensor, aterosclerotic si diuretic;
  • coada-calului, bogata pe langa alte minerale si in potasiu si siliciu.

24.04.2014

Suleyman Magnificul-ep. 107, 108, 109

Poveste de familie-ep. 117, 118, 119, 120-joi si vineri-24, 25 aprilie

Poveste de familie-ep. 111, 112,113 si 114

Imparţialitate...

Reporterii si moderatorii ar trebui sa fie imparţiali. Una e teoria, alta e practica.
Te îmbolnăveşti de nervi când vezi cum îl apăra unii pe Becali, şi cât de tare trag pe vinovăţia lui Cioacă.
N-am nimic cu niciunul, dar tot ce-i prea mult strică.
Noi, sărmanii consumatori de Media, nu avem altă soluţie decât să schimbăm canalul, sau să închidem televizorul.
E păcat, totuşi, că n-avem altă posibilitate de divertisment decât amărâtul de televizor.

22.04.2014

2014

Noua sultana Hurrem

Actrita Vahide Percin, cea care a inlocuit-o pe frumoasa Meryem Uzerli, are 49 de ani si o poveste de viata impresionanta.

Se poate spune ca intre actrita si adevarata sultana exista multe asemanari, Vahide fiind o adevarata luptatoare, “o femeie razboinica” se caracterizeaza ea.

In urma cu trei ani, Vahide a fost diagnosticata cu o boala cumplita, cancer la san. Timp de sase luni a facut chimioterapie. S-a vindecat insa miraculos si, cand a revenit, a povestit cum s-a luptat cu boala si clipele cumplite prin care a trecut. Vahide a dezvaluit faptul ca a izbucnit in lacrimi atunci cand a trebuit sa se rada pe cap. "Mi-a fost greu, dar am decis sa nu port peruca. Capul meu chel a fost un fel de mesaj pentru celelalte femei. Am vrut sa le spun ca suntem mai puternice decat orice, chiar si decat boala", a povestit Vahide.
Dupa ce a invins boala, se pare ca Vahide a avut o relatie amoroasa cu un actor mai tanar ca ea, motiv pentru care sotul ei a cerut divortul. Vahide era casatorita de multi ani cu un coleg de breasla, Altan Gordum, cei doi avand impreuna o fiica, Alize, in varsta de 20 de ani.
Vahide Percin este una dintre cele mai indragite actrite din Turcia. A jucat in numeroase filme artistice, seriale si piese de teatru. Telespectatorii romani o stiu pe Vahide din serialul “Feriha”, difuzat lunea si martea de Kanal D, unde interpreteaza rolul mamei eroinei principale.

Pe Vahide o veti puteti urmari interpretand varianta varstnica a Sultanei Hurrem, din “Suleyman Magnificul – Sub domnia iubirii”, difuzat in fiecare joi si vineri, de la ora 20:00, la kanal D.

https://www.facebook.com/pages/Feriha-serial-turcesc/232658226901808?hc_location=timeline