HTTP/:;Irinamateias.ro

28.02.2015

„Vin Romanii”

http://diaspora-romania.info/2015/02/vin-romanii-episodul-2-la-fel-de-jignitor-starile-pe-care-mi-le-a-transmis-documentarul-se-impart-intre-mila-fata-de-dramele-traite-de-personajele-prezentate-si-indignare-f/ 
Ce-am semănat, culegem. După '89, concetăţenii noştri, când ajungeau "Dincolo," se dădeau săraci, chiar dacă nu erau, pentru a câştiga mila celor din afară.
De atunci, am fost foarte revoltată de felul de-a fi a unora care  criticau tot ceea ce era în ţara noastră, începând cu conducerea ţării.
Fiind în Franţa, prin '90, trebuia să ni se ia un interviu despre situaţia din ţară. Le-am spus celor care mă însoţeau, şi profesoarei care ne ţinea cursurile, că nu voi participa la un astfel de interviu, dacă se spune o vorbă rea despre ţara mea. A fost înţelegătoare, iar interviul a decurs aşa cum mi-am dorit.
De mică, am fost săracă, dar mi-am păstrat demnitatea, şi nu am vrut să arăt că, poate, mănânc mălai în loc de pâine. Nu mi-a plăcut umilinţa celor care aveau mai mult ca mine, fie că erau conaţionalii mei sau străini.
Nu ne bagă nimeni în farfurie, dacă ne dăm împuşcaţi...

Niciun comentariu: