HTTP/:;Irinamateias.ro

03.01.2014

Întâmplare cu taxiul...

În ultimele zile ale anului ce s-a încheiat, mi s-a întâmplat ceva despre care trebuie neapărat să scriu.
De obicei, merg cu taxiul într-un anumit loc, deşi distanţa e foarte mică. Ca să nu mă injure taximetriştii că-i deranjez doar pentru atât, plătesc mai mult decât face. Dar iată că, într-o zi, am uitat ceva acasă, a trebuit să mă întorc, am plătit drumul dus-întors, fără să mă gândesc că după 2, 3 ore, când voi reveni din acel loc, acasă, nu voi mai avea suficienţi bani la mine, ca să fiu la fel de darnică, am socotit că am doar pentru cât face drumul, nu şi pentru bacşiş.
Dacă aş fi ştiut peste cine dau, cu siguranţă că aş fi împrumutat de la cineva o sumă mică pentru a-mi lua marja de siguranţă. Am nimerit peste cine nu trebuia, un taximetrist acru, care, după ce i-am plătit şi am coborât, a deschis uşa prin partea lui şi mi-a zis: "să-i dai la măta banii ăştia!"  A fost ca un duş rece pentru mine. Am venit acasă, am sunt la dispeceratul de taxi cu pricina, am spus ce mi s-a întâmplat, fără să precizez un cât de mic indiciu în legătură cu cel în cauză, deşi dispecerul insista. N-am spus nici de unde am făcut comanda, nr. maşinii, culoarea, etc. Am zis că nu vreau să-i fac rău omului, deşi băieţii mei insistă să le dau un cât de mic indiciu despre acel om nepoliticos, cică, să-l bată...
De atunci, mi-e frică să mai fac comandă acolo, cu toate că ceilalţi şoferi erau de nota zece.
Iată cum un singur măr putred le strică şi pe celelalte...

Niciun comentariu: