16.10.2011

Accidente mortale

Intamplarea nefericita cu Serban Huidu, implicat in accidentul soldat cu 2 morti, mi-a amintit de-o situatie cand eu impreuna cu sotul meu si cei doi fii ne aflam in masina noastra in drum spre mare.
Plecaseram impreuna cu alte doua familii, in coloana. Cei doi soferi aveau o experienta de 20 de ani in condus, iar sotului meu abia-i sosise masina, de vreo luna de zile.

Orgolios la culme, ca se tine de cei doi, trecea de tot ce se putea. La un moment dat, avea de depasit, in acelasi timp, o dubita in fata careia se afla un tractor. Din fata venea un autocar strain. Atat am apucat sa-i spun: "nu vei reusi". Am vazut moartea cu ochii. Impactul ar fi fost devastator!

Ce-a facut el? A depasit cele doua si a intrat foarte periculos in fata tractorului.
Dupa cativa kilometri, ne-a oprit politia, atat pe noi cat si pe unul dintre prieteni, dorind sa-i "salte" permisul sotului meu.
In final, la rugamintile mele, au scapat doar cu amenda, atat el cat si prietenul.
Politistul m-a intrebat ca de ce l-am lasat pe sotul meu sa conduca periculos.
I-am pus mana pe umar si i-am zis ca noi, sotiile, trebuie sa stam la cratita, nu sa le dam sfaturi sotilor. S-a intors cu spatele, a ras si ne-a dat permisele.

De atunci, nu m-am mai simtit niciodata in siguranta cu sotul meu, la volan, desi toata lumea spunea ca-i un conducator bun.
Nici astazi, dupa 20 de ani, n-am uitat isprava, care ne-ar fi adus in 4 cosciuge la sarmanii mei parinti.

Niciun comentariu: