25.06.2014

Vijelie/ vijelii

"Cod galben de ploi, vijeli şi inundații în jumătatea de vest a țării"
Corect e  vijelii.

20.06.2014

Zi de zi, greşeli...

De la substantivul "protestatar",  pe un anumit post de stiri, s-a ajuns la verbul "protestatând."
Corect e "protestând."
Dacă cineva greşeşte, şi e normal să fie aşa, prezentatorii de la acest post nu-i iartă.
Pentru cine e atent, nu-i zi în care să nu facă şi reporterii lor greşeli.

"Dragoste la prima vedere"-prezentare

"Tata Gheorghe"

De câteva zile, la o anumită emisiune, se judecă un caz social cu titlul de mai sus.
De obicei, sunt invitate 4 doamne-ieri, a fost şi un domn-care se erijează  în judecătoare. Nu înţeleg cine le dă dreptul să pună sub lupă viaţa unei femei-a mamei fetiţei în cauză. Nimeni nu are dreptul să terfelească o fiinţă, fie şi în numele unui principiu lăudabil, aşa cum fac "distinsele" invitate.
Mi-a fost milă de mama fetiţei. Doar Dumnezeu ştie ce-a pătimit şi de ce a plecat de lângă fetiţa ei-dac-a plecat, între noi fie vorba.
Oare CNA ce păzeşte?

19.06.2014

Unde e greşeala...


"A fi umil " e corect, deoarece verbul e la infinitiv.

13.06.2014

Salata de varză-sănătate

Ce se întâmplă dacă mănânci salată de varză? Nu te-ai fi aşteptat la acest răspuns

salata de varza cu pere
Legumă bogată în minerale şi vitamine, varza are o serie de virtuţi terapeutice. În afara faptului că previne apariţia cancerului (reântinereşte celulele), are şi proprietatea de a ne ajuta să scăpăm de kilogramele în plus. Acest aliment consumat in toate colturile lumii ofera o serie intreaga de beneficii pentru sanatate, de la efectele sale antiinflamatorii, pana la protectia pe care o ofera tractului digestiv si sistemului cardiovascular. Pe langa toate multe beneficii, trebuie retinut ca varza este unul dintre cele mai frecvente alimente folosite in diete. Sub sub forma de salate ori ciorbe de vara aceasta leguma te poate ajuta sa dai jos kilogramele in plus mai repede decat multe alte regimuri drastice. Salata de varză este folosită cu precădere in diete tocmai pentru ca alaturi de otet si ulei ajuta la arderea garasimilor intr-un timp scurt si scade senzatia de foame. Insa, nu trebuie sa abuzati de otet deoarce in cantitati mari poate duce la aparitia gastritei.
Varza si valorile sale nutritionale
Vitaminele, mineralele si fitonutrientii din varza contribuie din plin la mentinerea starii de sanatate, dar si la reglarea greutatii corporale, datorita numarului redus de calorii pe care aceasta leguma il contine.
Varza si beneficiile pentru sanatate
Specialistii in nutritie recomanda introducerea verzei in dieta zilnica fara restrictii, alaturi de celelalte legume crucifere, pentru a beneficia in mod constant de numeroasele sale beneficii pentru sanatate.
- Prevenirea si tratarea multor boli. Varza este o sursa bogata de vitamina C, unul dintre cei mai puternici antioxidanti, contribuind masiv la prevenirea si tratarea multor boli, precum scorbutul (deficienta in vitamina C), ulcerul, anumite tipuri de cancer, depresia, bolile autoimune, gripele si racelile etc. In plus, varza ajuta la grabirea vindecarii ranilor si a tesuturilor lezate, regleaza functionarea sistemului nervos si reduce simptomele bolilor neuronale degenerative, precum sindromul Alzheimer.
- Reglarea greutatii corporale. Varza cu frunze verzi este foarte hranitoare, furnizand in acelasi timp un numar foarte mic de calorii 25 kcal pentru 100 de grame.
- Prevenirea cancerului si reglarea nivelului de colesterol. Varza este o sursa excelenta de fitochimicale, precum tiocianatii, indol-3-carbinolul, luteina, zeaxantina si sulforafanul. Acesti compusi sunt antioxidanti puternici, cunoscuti pentru rolul lor important in prevenirea cancerului de san, cancerului de colon, cancerului de prostata si reducerea nivelului colesterolului rau LDL.
- Oprirea inflamatiilor in organism. Varza este o sursa importanta de glutamina, un agent antiinflamator puternic, care s-a dovedit eficient in reducerea efectelor multor tipuri de inflamatii, iritatii, alergii, dureri articulare si afectiuni cutanate.
- Mentinerea sanatatii ochilor. Putine persoane stiu ca varza este totodata o sursa de beta caroten, antioxidant benefic sanatatii ochilor, care poate preveni instalarea degenerarii maculare sau a cataractei, afectiuni specifice inaintarii in varsta.
- Imbunatatirea randamentului cerebral. Prezenta vitaminei K si a antocianinelor in varza asigura o imbunatatire a randamentului cerebral, mai exact o stimulare intensa a functiilor cognitive si a concentrarii. Vitamina K este esentiala pentru productia sfingolipidelor, straturile de mielina din jurul nervilor. Acest invelis are rolul de a proteja neuronii de leziuni. Prin urmare, vitamina K din varza poate contribui activ la prevenirea degenerarii neuronale, sindromului Alzheimer si dementei.
- Protectia sistemului osos. Varza si celalalte legume crucifere sunt surse excelente de minerale (calciu, magneziu si potasiu), parti integrante ale procesului natural de protectie a oaselor impotriva degradarii sau a instalarii osteoporozei.
- Protectia pielii. Aceiasi antioxidanti din varza contribuie la mentinerea sanatatii si frumusetii pielii, incetinind procesul de imbatranire a tesutului cutanat. Radicalii liberi combatuti de antioxidanti sunt principalii responsabili pentru aparitia ridurilor, decolorarii pielii, petelor cutanate si altor semne de imbatranire.
- Detoxifierea organismului. Varza este totodata si un bun detoxifiant, purificand sangele prin stimularea eliminarii toxinelor din corp (in principal a acidului uric, cauza principala a reumatismului, gutei, artritei, calculilor renali, bolilor cutanate si eczemei). Acest efect de detoxifiere al verzei se datoreaza in mare parte vitaminei C si sulfului, pe care leguma crucifera le contine in cantitati generoase.
Sursa : obiectiv.info
Alina Dumitru, A.M.PRESS

Suleyman Magnificul-ep. 127 si 128-rezumat

Topologia/ topografia

Topologia este o ramură a matematicii, dar reporterii de pe un anumit post TV vorbesc de topologia locului, în loc de topografia...

12.06.2014

Izaura-colaj cântări


Speranta-turneu 2014

DUMINICĂ, 15 IUNIE 2014 - ZI DE POST ȘI RUGĂCIUNE pentru evanghelizările din cadrul turneului „Pași spre o nouă viață”!

Vă chemăm să mijlociți împreună cu echipa Misiunii Speranța ca Dumnezeu să ne dea biruință în turneul din acest an și cât mai mulți oameni să cunoască dragostea mântuitoare a lui Dumnezeu.

Motive de rugăciune:
* pentru ca Dumnezeu să pregătească inimile ascultătorilor
* pentru predicatorii care vor vesti Evanghelia
* pentru Grupul Speranța și interpreții care vor sluji prin muzică
* pentru vreme bună
* pentru resursele financiare aferente acoperirii tuturor nevoilor
* pentru protecția echipei Misiunii Speranța pe parcursul călătoriei

Traseul turneului organizat de Misiunea Speranța în perioada 6-27 iulie 2014 include localitățile Lunca Ilvei, Giurgiu, Râmnicu Vâlcea, Satu Mare, Arcalia, Nușfalău, Hațeg, Bocșa, Spermezeu, Bogei, Baia Mare, Ulmeni, Târgu Lăpuș, Gâlgău Almașului, Huedin, Cernăuți (Ucraina) și Suceava. Programul complet poate fi consultat aici.

Dumnezeu să vă binecuvânteze!

Prietenie