HTTP/:;Irinamateias.ro

27.03.2010

Castelul Chambord


Chambord ocupa locul 7 in topul celor mai frumoase castele europene.
Am fost acolo, l-am admirat si am vrut sa-mi reamintesc despre istoricul lui.
"Este cu siguranta unul dintre cele mai frumoase si bine intretinute castele din Europa, atat pentru arhitectura si incarcatura istorica, dar mai ales pentru frumusetea Vaii Loarei. Castelul Chambord a fost construit in 1547 si a fost locuinta regelui Ludovic XIV, dar si o pretioasa sursa de inspiratie pentru artisti precum Leonardo da Vinci sau Moliere.

Aproape 2000 de oameni au lucrat la construirea si decorarea acestui colos arhitectonic, cu cele 440 de camere, 365 seminee, 84 de scari si numeroase grajduri pentru a adaposti in trecut cei 1200 de cai de rasa, una dintre marile comori ale castelului. Astazi, vizitatorii mai pot vedea in interior si o superba scara interioara dubla, in spirala, care ii va ului cu siguranta prin inedit si gratia contructiei."
Sursa: Topul_castelelor_europene

3 comentarii:

Mihaela Petrescu spunea...

Superb. Dar numi s-a parut chiar asa de bine intretinut!

disa spunea...

Mihaela, eu l-am vazut in anii '90, si era in reconstructie. O buna parte din el...

Anonim spunea...

si sursa fotografiei?