HTTP/:;Irinamateias.ro

22.06.2009

Crezul sau Credeul

Crezul comentat de pastorul Vasile Hozan.

"A fost formulat în primul sinod de la Niceia (325), ultimele articole fiind adăugate în sinodul de la Constantinopol (381).

Nu este o rugăciune, cum pretind cei nestiuitori, care îl rostesc dimineaţa şi seara, ca şi cum Dumnezeu nu ar sti ce cred ei.

Crezul a fost formulat în perioada când Biserica a început să se afirme între multele forme de credinţe păgâne, precum şi în faţa ereticilor, vrând să arate tuturor care este credinţa cea dreaptă!"

Vezi tot, Vasile-Hozan

Sursa:resursecrestine.ro

6 comentarii:

Miriam spunea...

Da, din pacate asa este. Unii cred ca este o rugaciune. In schimb, la unele bisericii nu se da voie sa se stea in genunchi, dimpotriva, se cere sa stea in picioare si sa se afirme cu glas tare, toti cei ce cred, acest minunat crez. Ceea mai trist e ca unii il rostesc fara sa creada...Of! Nu am vrut sa zic ceva rau, dar parca prea multa ignoranta este. Ma intreb: ce am facut eu ca sa ii instiintez despre aceste adevaruri. Chiar in clipa asta ma hotarasc ca in seara asta si maine sa vorbesc despre ceea ce trebuie sa reprezinte crezul pentru noi. Multumesc, Disa!

Sorin M. spunea...

Merita citita si aceasta talcuire a Episcopului Nicolae Velimirovici de aici

elena marin-alexe spunea...

As vrea sa ating ceva mai adanc, acest subiect.
Ca e rugaciune sau nu, oamenii pot avea diverse pareri, dar eu stu ca din frageda copilarie,copii il declama ca pe o ruga-crez, fiind invatata pe de rost.
Ce-mi pare mie rau, e ca acest crez, e spus ca o simpla lozinca, nu ca o juruinta spusa din suflet.
Pacat....caci daca tot crezi in Dumnezeu, atunci cand esti intrebat "unde iti vei petrece vesnicia"? -nu poti sa raspunzi cu ..nu stiu...unde vor fi toti oamenii, voi fi si eu....
Cel ce crede pe Dumnezeu, crede in promisiunea Lui ca: Va merge sa ne pregateasca un loc, ca unde va fi El sa fim si noi.Deci cine crede va raspunde asa: voi petrece vesnicia cu Domnul meu si Dumnezeul meu in raiul vesnic!
Ajuta-ne Doamne sa credem in promisiunile Tale, amin!
Multa pace si bucurie sa-ti dea EL!

disa spunea...

@Mariana, nu am fost obisnuiti la parinti sa spunem rugaciuni pe de rost, dar nu cred ca-i ceva rau sa le stim si rostim, atat timp cat o facem si cu inima.

disa spunea...

@Sorin, o sa vad trimiterea...

disa spunea...

@elena, ai dreptate.
Atat timp cat rugaciunea nu vine din inima, nu are valoare.