HTTP/:;Irinamateias.ro

13.10.2008

Cine intelege dragostea?

Combien comprennent l'amour au juste?
Trop de personnes pensent que l'amour ne se définie que par son nom. Mais non. Je ne parle pas de ces pseudos sentiments. L'amour, c'est ce cocktail fulminant d'amitié, de caresses, de complicité, d'inquiétude, de partage, d'affection, de peurs, de compréhension, d'attention, de doutes... Jusqu'ici je peux affirmer n'avoir croisé que des gens qui faisaient semblant, ou qui ne comprenaient pas. L'amour... C'est se sentir grand avec cette autre personne qui a su vous voir tout riquiqui que vous êtes. Seulement c'est politiquement incorrect. Secret ; interdit... Haha... Je me fiche bien des conventions.

Am gasit acest post pe un site, mi-a placut si vreau sa-l traduc pentru cine-o fi sa fie.

Cati oare inteleg ce e dragostea?

Prea multe persoane considera ca dragostea nu se defineste decat prin numele sau. Dar nu-i asa. Nu ma refer la pseudosentimente. Dragostea este acest cocktail fulminant de prietenie, mangaiere, complicitate, neliniste, de partaj, de afectiune, temeri, intelegere, atentie, indoieli... Pana acum n-am intalnit decat oameni care procedeaza la fel, sau care nu intelegeau.
Dragostea inseamna sa te simti mare alaturi de alta persoana......nu-mi pasa de conveniente.
Citindu-l, in original, mi s-a parut interesant, traducandu-l, am ajuns la concluzia ca nu merita oboseala...

7 comentarii:

Unknown spunea...

Doresc sa fiu si eu trecut in lista ta de bloguri.
:)
Multumesc !

Anonim spunea...

Multumesc pentru ca m-ai trecut in lista ta de bloguri. Te-am trecut si eu, la "Recomand aceste bloguri crestine", sub numele Amestecate - Disa. E bine asa, sau sa modific titlul?

disa spunea...

Da, Violeta, e bine, si ma bucur ca am descoperit blogul tau prin intermediul Rodicai. Sper sa facem o lucrare buna, fiecare in felul nostru, pentru slava Celui care merita toata cinstea si onoarea noastra.

Anonim spunea...

Amin! Cu tot sufletul!

Rodica Botan spunea...

stii...citind ce-ai scris , si mai ales finalul m-am gindit ca si dragostea asta inseamna ceva diferit pentru fiecare om...

Citeodata oamenii spun te iubesc, dar de fapt au gasit in tine ceva ce isi doresc pentru ei insisi si intradevar iubesc...dar nu pe tine ci se iubesc pe ei si te vor pentru a ii impodobi or a le marii valoarea.

Cred ca dragostea este exact invers de cum a zis frantuzu cela...sa te simti mic...si sa crezi ca obiectul dragostei tale este totul.

In cazul Lui Dumnezeu...El a dat totul pentru noi...
Si s-a facut Domnul Isus mic, si neajutorat, un copilas intr-un scutecel sarac...asa a venit din dragoste pentru noi.

Iar daca noi il iubim pe El...tot asa cred ca trebuie sa ne facem mititei...si sa il lasam ca El, obiectul dragostei noastre sa creasca...

Imi pare bine ca ai tradus...ca imi chinuiam mintea cu cele citeva boabe de franceza ce inca nu m-au parasit...

disa spunea...

de multe ori, dragostea trebuie inteleasa si ca ceva egoist, adica iubim sa ne fie bine, sa nu ne imbolnavim, sa finm apreciati de cei din jur pentru faptele noastre bune.

Prea putine persoane o fac din altruism perfect, desi, dupa mine, altruism perfect este egal cu defect.

Este foarte bine gandita definitia "dragostei" prin prisma Bibliei, dar cati pot iubi in adevarata acceptiune a Bibliei, pentru ca dragostea este o manifestare a Duhului revarsat, dintre virtuti, cea mai inalta in grad.
Doar El a putut sa atinga perfectiunea iubirii supreme, cand si-a dat la moarte Unicul Fiu pentru pacatele Omenirii. Omul obisnuit nu poate face asemenea sacrificiu, si, daca l-ar face, ar fi considetat nebun de catre semenii sai.

Rodica Botan spunea...

Absolut corect...si nu vom putea ajunge acolo...fara ajutorul Lui... Dar cred ca Dumnezeu vrea ca totusi sa incercam...ca si sportivii aia care practica intr-una pentru o anumita zi...si noi avem fiecare o zi cind o sa stralugim invingatori...din cind in cind facem cite o fapta de dragoste buna...stiu oameni care si-au dat un rinichi unui strain...altii s-au inecat incercind sa salveze pe altcineva...parinti care s-au dat ei vinovati in locul copiilor sa-i scape din te miri ce...
Toti astia n-am fost toata viata la superlativul absolut...dar macar odata au facut un sacrificiu substantial...
Traim pe planeta asta ca sa exersam rabdarea, bunatatea...dragostea...citeodata raminem repetenti...si citeodata trecem cursul...
Bine ca ne iubeste Domnul asa cum sintem...